28 Ekim 2007 Pazar

KARIŞIK TURŞU


Malum sonbahar turşu zamanı çeşit çeşit rengarenk kavanozlar içinde turşular çok cazip iştah açıcı oluyor.Aslında bu sene turşu kurmayayım dedim.Tembellik edeyim dedim oo baktımki arkadaşlar anlata anlata bitiremiyorlar kurdukları turşuları.Benimde canımı çektirdiler.


Eşim turşuyu çok sever çokda güzel turşuluk sebze alır.Bu seferde öyle oldu sebzeler okadar güzel ve şirindiki kurmadan önce epey sevdim onları:))))




Benim bu kavanozlarım 8 lt.lik. Kavanozun birisi kendim diğeri kayınvalidem için.Umarım kıvamları lezzetleri iyi olmuştur.



Malzemeler


salatalık

fasulye

patlıcan

dolmalık biber

sivri biber

havuç

sarımsak

sirke

turşuluk kalın tuz


Biber,fasulye,patlıcanı suda haşladım.Süzgece alıp soğuttum.Aslında sirkede haşlanabilir ama öyle olduğunda biraz daha ağır oluyor eşim pek severek yemiyor.Sebzeleri çok fazla haşlamayın hafif renklerinin dönmesi yeterli yoksa çok ezik olur erir.


Soğumuş olan sebzeleri sırasıyla kavanozun içine yerleştirin aralarınada sarımsakları serpiştirin. 16 lt.lik kavanozlar için 4.5 lt.sirke 1.5 litrede su koydum.her litre için 3 yemek yakışı tuz ekledim.bu karışımı kavanozlara paylaştırdım.Kavanozlarınkapaklarını kapattım balkonda serin bir köşeye yerleştirdim.İnşallah kıvamıtutturup afiyetlle yemek nasip olur.


Salatalıkları kavanoza yerleştirdim.Az tuzlu kaynamış sıcak suyu salatalıkların üzerinden boşalttım.bir akşam bekledi bu şekilde.Ertesi gün o suyu boşaltıp tekrar tuzlu az sirkeli su hazırladım.Bu sefer salatalık turşusunun içine 3 adet defne yaprağı,yarım limon ve limon tuzu ekledim.aralarada yine sarımsakları serpiştirdim.Ama sarımsaklar nereye kayboldu anlmadım.Hiç görünürlerde yoklar:)






























Hiç yorum yok: